فرکانس متر,ریموت کنترل دزدگیر.فرکانس یاب

( 1564 )

دستگاه فرکانس متر

دستگاه فرکانس یاب

دستگاه فرکانس یاب برای تشخیص فرکانس ریموت کنترل های درب برقی و ریموت های دزدگیر.

فروش دستگاه فرکانس یاب دیجیتال

ساخت کشور چین

590,000 تومان tax excl.

05

دستگاه فرکانس متر ریموت دزدگیر و درب پارکینگ چیست؟

فرکانس متر وسیله ای است که فرکانس ریموت را برای ما مشخص میکند.

آموزش تعریف ریموت (کپی کردن ریموت) برای ریموت های ماشینی و خانگی

در آموزش, آموزش تعریف ریموت خانگی, آموزش تعریف ریموت ماشین 

برای تعریف کردن ریموت مراحل زیر را دنبال نمایید:

ا- تعیین فرکانس و انتخاب ریموتی با همان فرکانس

2- خام کردن (ریست کردن) و آماده سازی ریموت کپی شونده

3- کددهی ریموت اصلی به ریموت کپی

1-    مرحله تعیین فرکانس:

برای تعریف و کپی ریموت در مرحله اول شما نیاز به دانستن فرکانس یا طول موجی که ریموت اصلی روی آن فعال است دارید. برای دانستن این طول موج اگر شما دستگاه فرکانس یاب در دسترس داشته باشید بایستی ریموت اصلی را روی محل مخصوص که بر روی دستگاه مشخص شده است قرار دهید یکی از دکمه های ریموت اصلی را فشار دهید. در این هنگام طول موج ریموت اصلی شما بر روی صفحه دستگاه نشان داده خواهد شد.

آموزش تعریف ریموت, کپی کردن ریموت

اما در صورت عدم دسترسی یه دستگاه فرکانس یاب می توانید با باز کردن ریموت و خواندن عدد کریستال ریموت طول موج کارکرد ریموت را متوجه شوید.

آموزش تعریف ریموت

پس از مشخص شدن طول موج ریموت اصلی، بایستی ریموت بلوتوثی با همان طول موج و فرکانس انتخاب کرده و مرحله بعد را انجام دهید.

انواع ریموت های بلوتوثی با فرکانس های زیر موجود می باشد:

1- ریموت فرکانس 433: در صورت داشتن ریموتی با این فرکانس میتوانید آن را بصورت آماده از بازار تهیه نمایید. این فرکانس بیشتر برای جک درب های منزل استفاده میشود.)

آموزش تعریف ریموت

2- ریموت فرکانس 315 در صورت داشتن ریموتی با این فرکانس میتوانید آن را بصورت آماده از بازار تهیه نمایید. این فرکانس بیشتر برای دزدگیر ماشین ها استفاده میشود. )

آموزش تعریف ریموت

3- ریموت فرکانس متغیر: این ریموت ها با قابلیت تنظیم برای ریموت هایی که فرکانس آن ها به صورت آماده موجود نمیباشد تهیه شده است. بصورتی که شما می توانید به وسیله تنظیم پیچ مخصوص فرکانس آنها به فرکانس مورد نظر دسترسی پیدا کنید. معمولا این ریموت ها فرکانس های مابین 315 و 433 را پوشش میدهند. )

آموزش تعریف ریموت

2-   مرحله آماده سازی ریموت دوم (کپی شونده)

در این مرحله ریموت دوم (کپی شونده) را که می خواهیم برای مشتری تهیه کنیم را آماده می نماییم، که اصطلاحا به این کار خام کردن یا آماده سازی ریموت می گویند.

ریموت های بلوتوثی( یا یونیورسال) معمولا به دو روش خام یا آماده کد گرفتن می شوند(این ریموت ها در حالت عادی آماده کدگیری نیستند)

روش اول:

دکمه قفل و باز ریموت( دو دکمه بزرگ ریموت) همزمان فشار دهید، بعد از چند ثانیه ریموت 3 بار چشمک متوالی میزند، سپس همانطور که دکمه قفل را ثایت نگه داشتید، دکمه باز کردن را رها کرده( همچنان دکمه قفل پایین نگه داشته شده باشید)،سپس چندین بار دکمه باز را پشت سر هم فشار میدهید، حال چراغ ریموت شما متوالی در حال چشمک زدن است(عکس شماره 5)

آموزش تعریف ریموت

در مرحله آخر دکمه قفل را نیز رها کنید. نشانه خام شدن و آماده شدن ریموت شما این است که بعد از این حالت با فشار دادن هرکدام از دکمه های ریموت، چراغ ریموت شما روشن نخواهد شد. .( معمولا این روش رایجتر میباشد.)

روش دوم:

در این روش میبایستی دکمه قفل و دکمه باز ( دو دکمه بزرگ ریموت) همزمان و باهم فشار داده، به مدت 25 الی 30 ثانیه نگه دارید، بعد از این زمان ریموت شما خام و آماده کدگیری است. در این حالت نیز در صورت درست انجام شدن مرحله فوق هیچکدام از دکمه های ریموت شما نباید روشن شود.( این روش معمولا کم کاربردتر از روش اول می باشد.)

 

توجه: توجه داشته باشید که هر ریموت فقط به یکی از این روش های خام شدن جواب می دهد و شما بایستی از فروشنده ریموت روش خام کردن را سوال نمایید.

3- مرحله ی تعریف و کد دهی به ریموت کپی

پس از انجام مراحل فوق در این مرحله بایستی ریموت اصلی و ریموت آماده شده را رو به روی هم قرارداده و هرکدام از دگمه های مشابه هر دو ریموت ( به عنوان مثال دکمه قفل)را به مدت 5 تا 10 ثانیه همزمان فشار دهید. بعد از این مرحله در صورتی که کلید ریموت شما کد گرفته باشد، باید با فشار دادن همان دکمه ی ریموت، چراغ ریموت شما به حالت چشمک زن(حالت اول) برگشته باشد. این مرحله را برای همه ی کلیدهای دو ریموت تک به تک انجام دهید، تا همه دکمه های ریموت کپی شده بعد از فشردن به حالت چشمک زن (حالت اول) برگردند.

 

آموز تعریف ریموت

درصورتی که بعد از فشردن  هرکدام از کلیدهای ریموت کپی شده چراغ ریموت روشن نشود، به این معنی میباشد که این کلید کد نگرفته است.برای کد گرفتن همین مرحله را مجددا انجام دهید.

توجه: آنتن گیرنده بعضی از ریموت ها در پشت ریموت تعبیه شده است. در صورتی که ریموت شما از روبرو کد نگرفت، ریموت ها را پشت به پشت قرار داده و مرحله را دوباره انجام دهید.

 

نــــــــــــکات:

همکار گرامی اصول مطرح شده دراین مطلب فقط برای ریموت هایی با قابلیت کپی شوندگی که توسط این فروشگاه عرضه میشوند قابل اجرا میباشد که اصطلاحا به این ریموت ها ریموت های یونیورسال یا بلوتوثی گفته میشود و برای ریموت های فابریک دستگاه ها که توسط شرکت سازنده گیرنده ها و مخصوص گیرنده ها و مخصوص دستگاه خودشان ارائه میشود قابل اجرا نمیباشد.

 

این ریموت ها بایستی طبق دستور عمل مخصوص همان شرکت برای گیرنده ها تعریف شود. که در آینده در مورد هرکدام از آنها توضیح خواهیم داد.

سلام این دستگاه برای کنترل های تلویزیون یا ماهواره میشه استفاده کرد؟

سللم .شماره من این هست .۰۹۱۷۵۶۱۴۹۸۹.
بنده احتیاج به کلاس فشرده کار با ریموت رو میخوام .لطفا خبرم کنید .ممنون.

فرکانس یاب ریموت می خواستم

Questions & Answers :

2023/07/03 01:41 محمد شریفی میرزانظام

دستگاه کاتالوگ داره؟

2023/07/30 12:06 نگهبان سیستم

بله