برچسب‌ها

دستگاه کنترل تردد دزدگیر آپارتمان نصب classic مداربسته 5500 پی ال سی پیشرفته کلاسیک ریموت نصب دوربین مداربسته دزدگیر ماهواره ای دوربین مداربسته دید در شب استیل میت رله پک دوربین مداربسته ip چشم ماجیکار قیمت دوربین مداربسته tracker دی وی آر plc فابریک ردیاب سایلکس موبایل تصویری ردیاب فابریک دزدگیر اماکن ریموت کنترل هواتای دوربین مداربسته دام چیرکار دیتکتور cctv لیزری پارکینگ انتقال تصویر N1 beam sensor بیم خطی دوربین مداربسته میکروفون سامسونگ چیتا 206 اینترنتی دزدگیر پژو دید در شب دیجیتال چشم دزدگیر اماکن 4کانال سوکت فابریک جی پی اس ساده matrix ارزان پراید جدید سوکت مخفی فک پارادوکس چشمی ahd کنترل سنسور مجیکار بیسیم دزدگیر کلاسیک sony ماتریکس استندالون همکار دزدگیر اتومبیل 4net چشم خطی GPS قیمت ارزان قیمت دزدگیر بک سنسور فروش زنوتیک خودرو واردکننده سیمکارتی هاوال پک دوربین مدار بسته تعمیر ردیاب ماشین فروشگاه ترکر دزدگیر ماجیکار چشم لیزری دوربین مداربسته چیرکار کنترلر MAGICAR دزدگیر پراید silex دستگاه ساعت زنی پایه دوربین مداربسته اماکن laser GPS DVR دزدگیر تصویری مادون قرمز دزدگیر منزل آژیر فایروال ردیاب موتور تلفن کننده اعلام حریق لیزر پژو دستگاه حضور و غیاب دوربین بهترین chaircar

نماد اعتماد الکترونیکی

دوربین مداربسته دید در شب,مدل 300Mkh

2.4 مگاپیکسل

کیس بزرگ پلیسی

سنسور: 323sony

لنز: 3.6mp

برد دید در شب: 60m

افزودن به لیست دلخواه

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته دستگاهی است که در یک سیستم مداربسته برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار میگیرد. دوربین مداربسته بر اساس نوع سیگنال خروجی به دو نوع دوربین مداربسته ip یا تحت شبکه و دوربین مداربسته آنالوگ تقسیم می شود.

دوربین مداربسته آنالوگ

در دوربین مداربسته آنالوگ تصاویر دریافت شده در حین ذخیره سازی تبدیل به تصاویر دیجیتال شده و بر روی DVD یا هارد دیسک ذخیره سازی می شوند عملکرد این دوربین ها کاملا آنالوگ است و فقط تصویر دریافت شده بصورت دیجیتال ذخیره سازی می شود.

اولین دوربین های مداربسته آنالوگ با رزولوشن HD در سال 2013 وارد بازار سیستم های امنیتی شدند و هم اکنون با گذشت سه سال می توان گفت دوربین های مداربسته آنالوگ تبدیل به قدرتی مهم در بازار سیستمهای نظارت تصویری شده اند.

تمام دوربینهای مداربسته آنالوگ HD از انتقال تصاویر ویدئویی در کابل کواکسیال پشتیبانی می کنند و معمولا در کابلهای RG-59 تا 500 متر می توانید با رزولوشن حداکثری 1080P براحتی تصاویر ویدئویی را منتقل نمایید.

اصطلاح AHD که برگرفته از عبارت Analog High Definition است در زبان فارسی با عبارت آنالوگ HD رایج شده است. این تکنولوژی بوسیله شرکت کره ای NextChip ابداع شده است و در ابتدا حداکثر رزولوشن 720P را پشتیبانی می کرد، اما در حال حاضر در نسخه دوم این میزان به 1080P ارتقاء یافته است.

امروزه AHD را گزینه ای خوب برای خرید دوربین مداربسته آنالوگ HD ارزان قیمت می شناسند که معمولا با قیمتی بسیار پایین، از فروشندگان بی نام و نشان و بدون پشتیبانی می توان خریداری نمود. اما در برندهای معروف با کیفیت و قیمت متناسب بالاتر و با پشتیبانی خوبی امروزه در دسترس هستند.

دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین های مدار بسته تحت شبکه یا Internet protocol camera با نام اختصاری دوربین مداربسته IP نیز شناخته می شوند. این نوع از سیستم های دوربین مدار بسته بر خلاف دوربین های مدار بسته آنالوگ از اینترنت برای فرستادن و دریافت اطلاعات استفاده می کند. دوربین هایی که مصرف نظارتی و امنیتی داشته باشند با نام دوربین مدار بسته IP یا “نت کم” شناخته می شوند.
یک سیستم دوربین مداربسته IP شامل تعدادی دوربین مدار بسته است که به شبکه اینترنت متصل هستند. این دوربین ها در کیفیت 0.3 (رزولوشن VGA) تا 29 مگاپیکسل در دسترس هستند.

اولین دوربین های مداربسته IP در سال 1996 توسط کمپانی Axis معرفی شدند. این دوربین های اولیه قادر به تصویربرداری و ارسال تصویر همزمان نبودند، بلکه در فواصل زمانی 17 ثانیه، عکس هایی را از محل مورد نظر گرفته و از طریق اینترنت ارسال می کردند. این دوربین ها در ابتدا با هدف توریستی مورد استفاده قرار گرفتند. شرکت Axis از وب سرور اختصاصی OSYS برای انتقال تصویر استفاده می کرد. در اواخر ۱۹۹۹ این شرکت اقدام به استفاده از ورژن‌ های خاص لینوکس برای راه‌ اندازی دوربین‌ های خود کرد.


اجزای سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه

-دوربین مداربسته شبکه: تصویر برداری یا تولید تصاویر دیجیتال توسط دوربین مداربسته شبکه انجام می شود.

-دستگاه NVR یا سرور: سرور مرکزی سامانه دوربین مداربسته است و تصاویر را دریافت کرده، ضبط می‌ کند یا به نمایشگر انتقال می‌ دهد. در مقابل دستگاه DVR سروری است که برای دوربین های مداربسته آنالوگ کاربرد دارد.

-هارد دیسک: داخل دستگاه NVR نصب شده و وظیفه ضبط تصاویر را بر عهده دارد. میزان ضبط NVR به اندازه ظرفیت هارد آن وابسته است.

-منبع تغذیه دوربین‌ ها: ولتاژ برق شهر را به ۱۲ ولت تغییر می‌ دهد تا امکان تغذیه دوربین‌ ها فراهم شود.

-سوییچ شبکه: سوئیچ شبکه برای پیاده‌ سازی شبکه‌ ای از دوربین‌ های مداربسته که حداقل دو دوربین یا بیشتر را شامل می‌ شود، الزامی است.

-کابل شبکه: وظیفه انتقال اطلاعات بین دوربین‌ ها و شبکه را برعهده دارد.

-کابل برق: وظیفه انتقال برق از منبع تغذیه تا دوربین را برعهده دارد. در صورتی که دوربین‌ ها به صورت POE (برق در بستر شبکه) در این روش تغذیه شوند نیازی به استفاده از کابل برق نخواهد بود و کابل شبکه موجود نقش انتقال دهنده برق را نیز ایفا خواهد نمود.

-اتصالات شبکه: شامل ملزومات مورد نیاز برای اتصال کابل ها به تجهیزات مانند سوکت شبکه و… است.

مزایای دوربین های مداربسته تحت شبکه
دوربین های مداربسته تحت شبکه و دستگاه های گیرنده تصویر NVR کیفیت بالا و قیمت مناسب دارند. نحوه ذخیره تصاویر در دوربین های IP بسیار کارآمدتر و مطمین تر است. هزینه نگهداری سخت افزارهای سیستم های مداربسته تحت شبکه کمتر می باشد.

دوربین های مداربسته تحت شبکه به گونه ای  طراحی شده اند که به آسانی نصب و مورد استفاده قرار می گیرد.

اگرچه قیمت دستگاه DVR کمتر از NVR است، ولی دستگاه NVR علاوه بر تصاویر دوربین مداربسته، می تواند اطلاعات دیگر را نیز ذخیره کند. در حالت کلی قابلیت های دوربین مداربسته تحت شبکه بیشتر از آنالوگ است که افزایش قیمت سیستم های مداربسته تحت شبکه با توجه با قابلیت های فراوان آن ناچیز می باشد.

دوربین های مداربسته تحت شبکه این قابلیت را دارند که انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را از طریق کابل شبکه اینترنت دریافت کنند. این قابلیت با نام Power over Ethernet یا PoE شناخته می شود. این ویژگی باعث سهولت نصب دوربین های IP می شود.

یکی از مزایای دوربین های مداربسته تحت شبکه، توانایی دسترسی کاربر به تصاویر و فیلم های ضبط شده، از هر نقطه جهان است. این دسترسی از طریق اپلیکیشن تلفن همراه و یا شبکه اینترنت انجام می گیرد.

دوربین مداربسته IP توانایی ثبت جزییات با دقت و کیفیت بالا را دارند.

مزایای دوربین مداربسته آنالوگ

-دوربین های مدار بسته آنالوگ بازده بیشتر، هزینه کمتر و کارائی قابل اطمینانی ارائه می دهند.

-کابل کشی سنتی برای دوربین های آنالوگ استفاده از کابل کواکسیال می باشد. امروزه می توان با استفاده از بالون ها Baluns تصویر را بر روی جفت سیم CAT5 انتقال داد.
با استفاده از بالون و کابل شبکه، ویدئو آنالوگ می تواند مسافت های بسیار طولانی تری نسبت به کابل کواکسیال طی کند. ویدئو بالون ها در سایزهای مختلف بصورت فعال و غیر فعال در دسترس هستند. آنها به هر دو انتهای کابل کشی شما متصل شده و می تواند بسیاری از استانداردهای رایج مانند B 568 را پشتیبانی کند. از آنجا که بالون می تواند ویدیو های آنالوگ، برق (جهت تغذیه دوربین) و داده ها در طول کابل کشی منتقل کند، برای مقاصد کابل کشی استفاده از آی پی مزیتی بیش از دوربین های آنالوگ وجود ندارد.

-استفاده از POE که در دوربین های ip می باشد محدودیت های بسیاری در تامین برق برای سیستم مداربسته ایجاد خواهد کرد که این محدودیت شما را مجبور به استفاده از کابل کشی جداگانه برای تأمین برق خواهد نمود.

-صرف نظر از این که آیا ویدیو از طریق CAT5 منتقل شده و یا کواکسیال، تفاوت های مهم بین ترافیک شبکه ویدئویی آنالوگ و  دیجیتال وجود دارد. ترافیک ویدیویی آنالوگ، غیر فشرده و مستقل است و در یک شبکه از دوربین های مختلف قرار نمی گیرد. ترافیک IP مانند VOIP، هزاران مشکل و خطای بالقوه از قبیل: محدودیت پهنای باند، تراکم شبکه، نرخ بیت، اندازه فایل، ایجاد توازن بار، ویروس ها و غیره دارد. اگر شبکه قطع شود، ویدیو ضبط شده و یا تحت نظارت با مشکل مواجه خواهد شد.

-در دوربین آی پی کد گذاری در داخل خود دوربین انجام می شود در حالی که در دوربین های آنالوگ مسئولیت کدگذاری به عهده دستگاه DVR می باشد. مشکل کد گذاری در خود دوربین محدودیت در قدرت پردازش و کیفیت از نقاط ضعف سیستم تحت شبکه به شمار می آید اگر شما نیاز به ویدئو با کیفیت بالا داشته باشید، بسیاری از کد کننده ها موجب حذف فریم، تأخیر در بازسازی و سایر مشکلات می شوند. در اینصورت معمولاً انتخاب شما یا باید نرخ فریم بالا با کیفیت پایین تر و یا نرخ فریم پایین تر با کیفیت بالاتر باشد.دوربین های آنالوگ تصاویر ویدیویی غیر فشرده را به DVR منتقل می کنند و شما منابع سخت افزاری و نرم افزاری بیشتری برای رمزگذاری و ذخیره ویدیو در دسترس خواهید داشت.

-نگرانی که در دوربین های IP وجود دارد فاصله زمانی فشرده سازی ویدیو ارسالی و محدودیت های شبکه می باشد که یک تأخیر زمانی در مانیتورینگ مستقیم تصاویر بوجود خواهد آمد. در صورتی که در سیستم آنالوگ شما قادر خواهید بود قبل از عملیات کدگذاری و فشرده سازی تصاویر، ابتدا آن را برای مانیتورینگ فرستاده و سپس اقدام به ذخیره سازی کنید.در حالی که برخی از دوربین های IP می توانند مقدار محدودی از ویدئو را در حافظه داخلی خود ذخیره نمایند ، قطعی و مشکلات شبکه می تواند منجر به از دست رفتن تمامی تصاویر زنده در حال مشاهده و ضبط شود.

-تلاش برای محدود کردن نقایص احتمالی شبکه، از جمله سوئیچ های لایه ۳، شبکه های IP از رده خارج شده و غیره، بار هزینه های سرویس و مدیریت آنرا به طور قابل توجهی افزایش می دهد. شبکه ها می توانند توسط ویروس ها آلوده شده و نتایج فاجعه باری حاصل شود. دستگاه های آنالوگ با مشکلات بالقوه کمتری مواجه هستند و هزینه های کمتری برای نگهداری آن متحمل خواهید بود.دوربین IP یک دستگاه شبکه است و نیاز به مدیریت و سرویس مستمر دارد. هزینه های نگهداری تجهیزات شبکه یک سازمان کوچک می تواند از ۱ تا ۱۰ میلیون تومان در سال باشد.
دوربین های آنالوگ، دستگاه های پسیو می باشند. کافی است یک بار نصب و تنظیم و رها شوند، هیچ آدرس IP برای مدیریت و بررسی وجود ندارد، هیچ نگرانی در مورد برنامه دهی به آنها نیست، آنها یا کار می کنند یا نمی کنند.

-دوربین های آنالوگ نیاز به تخصص اندکی برای نصب و پیکربندی سیستم دارند. دوربین های آی پی، نیاز به برخی مهارت های پایه ای شبکه برای نصب های کوچک و نیاز به میزان قابل توجهی از مجموعه مهارت های فنی و علمی برای اجرای پروژه های بزرگ خواهند داشت.

-یکی از معایب دوربین های آی پی این است که شما نیاز به NVR خواهید داشت که با آن مدل خاص دوربین مطابقت داشته باشد، چرا که NVR بصورت اختصاصی و منحصر به فرد برای یک مجموعه خاص از دوربین تولید می شوند. هر بار که قصد اضافه کردن یک دوربین IP به سیستم را دارید باید مطمیئن شوید که NVR نصب شده قادر به پشتیبانی از آن مدل خاص می باشد یا نه. شما می توانید دوربین های آنالوگ را به هر DVR وصل کنید و اگر قصد تغییر مدل و ارتقا دستگاه DVR یا دوربین به یک سیستم جدیدتر را داشته باشید با مشکلات عدم سازگاری مواجه نخواهید بود.


بخش سوال و جواب درباره محصول :